Wereldreis

Keto wereldreis: Azië

Door

Patrick Druyts
asia

Als je een fan bent van oosterse smaken, dan zal het maken van een van deze 10 heerlijke en gemakkelijke keto Aziatische recepten zeker een hit zijn aan de eettafel! Deze lijst heeft een prachtige verscheidenheid aan gerechten waaruit je kunt kiezen. Er zijn low carb keto-vriendelijke sushi, verschillende curry-versies, Koreaans barbecue-rundvlees en zelfs smakelijke salades!

In de Aziatische keuken worden vaak ingrediënten gebruikt die te veel koolhydraten bevatten. Daarom is het betrouwbaarder om je eigen Aziatische recepten thuis zelf keto-proof te maken.

GEMEENSCHAPPELIJKE AZIATISCHE INGREDIËNTEN, KOOLHYDRATEN EN KETO-ALTERNATIEVEN

Rijst

Rijst wordt vaak gebruikt als bijgerecht bij vlees en is vaak een must in elk Aziatisch huishouden. Maar naast de gebruikelijke stoomrijst, kan rijst ook worden geroerbakt of gekookt in pap voor extra smaak en textuur.

Maar…Hoeveel koolhydraten heeft rijst eigenlijk? Met 45 g koolhydraten per kopje komt dit zeker in de lijst van ‘niet-keto’-voedingsmiddelen.

Gelukkig zijn er Rijst alternatieven voor keto:

  • – bloemkoolrijst
  • – broccolirijst
  • – koolrijst
  • – shiratakirijst (=konjakrijst)

Noodles

Oké, dus rijst is absoluut een nee, hoe zit het met het eten van noedels op keto? Hoewel deze lijst geen Aziatisch keto-noedelrecept bevat, zit de traditionele versie ook vol met koolhydraten variërend van 30 g tot 50 g koolhydraten per kopje, afhankelijk van de variant (bijv. eiernoedels, udon, chow mein, vermicelli).

Noodle-alternatieven voor keto

  • – spaghettipompoen
  • – spiraalvormige courgette

Sauzen en specerijen (per eetlepel)

* hoisinsaus 8 g koolhydraten -> probeer in plaats daarvan deze versie

* zoetzure saus 8 g koolhydraten -> probeer in plaats daarvan deze versie

* shiracha 5 g koolhydraten -> probeer in plaats daarvan deze versie

* gochujang 9 g koolhydraten -> probeer in plaats daarvan deze versie

* maïszetmeel 12,5 g koolhydraten, je kunt deze in plaats daarvan gebruiken:  xanthaangom, gemalen lijnzaad, glucomannaan, psyllium 

* Onthoud dat suiker 12,6 g koolhydraten en honing bevat zelfs 17 g koolhydraten (yikes) … dus probeer deze alternatieven de volgende keer dat je gerechten wilt zoeten: stevia, erythritol

* oestersaus bevat 2g koolhydraten, vervang deze door deze: kokosnoot amino’s, vissaus, Worcestershire saus, soyasaus (uiteraard allemaal versie zonder suiker!)

9 HEERLIJKE AZIATISCHE RECEPTEN OM DEZE WEEK NOG TE MAKEN!

Bereid je smaakpapillen voor, want deze geweldige gerechten nemen je mee door Azië zonder je uit ketose te schoppen.

1.Keto Koreaanse BBQ Rundvlees Diepvriezer Maaltijd

 – een fluitje van een cent! – 

Met dit eenvoudige keto-vriezermaaltijdrecept wordt het bereiden van maaltijden een fluitje van een cent! Vries eenvoudig alle ingrediënten in en als je klaar bent om te eten, kook je de voorverpakte ingrediënten in je Instant Pot of slowcooker en je hebt een heerlijke en koolhydraatarme maaltijd klaar voor het hele gezin!​

 

overhead shot van Keto Korean Barbecue Beef Freezer Meal gegarneerd met groene uien en koriander

Credit REALBALANCED

2. Keto Scampi Pad Thai

 – een fluitje van een cent! – populaire streetfood

De ster van dit populaire Thaise straatvoedsel zijn garnalen, maar de bijbehorende aromaten, koolhydraatarme groenten en heerlijk geurige saus tillen het naar een hoger niveau. Het ruilen van shirataki-noedels voor de gebruikelijke koolhydraatrijke noedels zorgt voor een fantastisch keto-avondmaal of bijgerecht. Voor een variatie kun je de noedels ruilen voor zoodles (courgettini) of geraspte kool. Zorg er wel voor dat je de macro’s opnieuw berekent als je wijzigingen aanbrengt.

Keto pad thai

Credit Keto Mojo

3. De beste koolhydraatarme Thaise rundvleessalade ooit

 – Beste Thaise beef salad ooit. – 

Dit is het beste recept voor Low-Carb Thai Beef Salad dat ik ooit heb geprobeerd! Het is koolhydraatarm, fris en licht en natuurlijk supergemakkelijk en snel. Je hebt deze heerlijke, gezonde maaltijd in 20 minuten klaar .

Koolhydraatarme Thaise Rundvleessalade

Credit apetiteforenergy

4. Aziatische koolsla

 – vol van smaak.– 

Leer hoe je in slechts 5 minuten een eenvoudig Oosters Aziatisch koolsaladerecept maakt! Het is een GEZONDE (keto, paleo) geraspte koolsalade, vol van smaak.


geraspte koolsalade in een kom met een tang

CREDIT WHOLESOMEYUM

5. Keto Instant Pot Varkenshaas Met Aziatische Champignons

 -sappig en vol van smaak.– 

Deze sappige varkenshaas met rijke en hartige champignonsaus is ZO GOED dat het je zal inspireren om het bord schoon te likken. En waarom niet? Het is helemaal keto! Bonus: het is gemakkelijk genoeg voor een midweek, maar chique genoeg voor gezelschap. Door de varkenshaas in zijn geheel te koken, blijft dit magere stuk varkensvlees vochtig, maar het kan zijn dat u het doormidden moet snijden om in uw pot te passen.

varkenshaas

CREDIT ketoµ-Mojo

6 . BBQ-Varkens voorgerecht

 – een geslaagde uitdaging – 

De traditionele char siu-saus, die wordt gebruikt om het varkensvlees in te marineren, is een mengsel van vijfkruidenpoeder, gefermenteerde tahoe, sojasaus, hoisinsaus, rijstwijn EN honing. Dat zijn heel veel koolhydraten uit een heel hoog suikergehalte, alleen uit de saus, dus dit recept is een geniale manier om te genieten van een favoriet in een Chinees restaurant zonder je glucosewaarden te verhogen.

 

Credit resolutioneats.com

7. Paleao Thaise kokos curry gehaktballen

 – Pssst… bewaar de restjes voor het ontbijt morgen – 

Wat is er niet dol op de Thaise keuken? Ze hebben een breed kruidenpalet dat ze gewoon in hun eten opnemen en het is absoluut heerlijk!

Deze keto-kokoscurry is niet alleen koolhydraatarm, maar voldoet ook aan verschillende andere diëten, zoals: paleo-, glutenvrije, graanvrije en notenvrije diëten! Het heeft een volle smaak die je versteld doet staan ​​en je het water in de mond doet lopen.

Natuurlijk heb je veel meer kruiden nodig dan je gewend bent, maar ik garandeer je dat het de moeite waard is om het recept te volgen! Bovendien duurt het SLECHTS 30 minuten om dit te maken. 10 minuten om voor te bereiden, 20 minuten om te koken en je hebt 6 porties klaar.

overhead shot of a pan of keto thai coconut curry meatballs atop a marble table

Credit realbalanced.com

8. Keto Thaise pinda kip

 – Als bloemkool rijst of pizza kan worden, dan kan jij ALLES!  – 

Lichtzoete, ietwat pittige en nootachtige smaak, low carb & keto, Thai Peanut Chicken met een romige saus die geserveerd kan worden over bloemkoolrijst & heeft ook een paleo-optie

Keto Thai Peanut Chicken- keto, low carb met paleo-optie.

Credit BEAUTYANDTHEFOODY

9. Aziatische gegrilde kip met pinda-gember sla

 – Met stokjes, uiteraard!  – 

Deze Aziatische gemarineerde gegrilde kip geserveerd met een verse gemberpindasla is zo snel en gemakkelijk te maken, maar heeft de meest geweldige smaak!

Aziatische Gegrilde Kip Met Pinda Gember Slaw - Keto en Low Carb

Credit ketocookingchristian.com

Icons made by ultimatearm from www.flaticon.com

Als je klaar bent om je gezondheid  aan te pakken, en je je EINDELIJK klaar voelt  om de stap naar een ketogene leefstijl aan te gaan, dan ben je hier op de juiste plek!

Coaching traject

Download mijn GRATIS KETO STARTERSGIDS en leer hoe je EENVOUDIG van start kan gaan met een ketogene levensstijl zodat je: