RECEPTEN

Keto bananenbrood

Door

Patrick Druyts
keto babanenbrood

Wie zegt dat je geen smakelijk bananenbrood kunt hebben zonder eigenlijk bananen te gebruiken? We presenteren met trots ons verbazingwekkende recept voor een heerlijk bananenbrood zonder banaan, speciaal ontworpen voor jouw ketogene avontuur in de keuken. Deze verrassende lekkernij barst van smaak en biedt een gezonde draai aan een klassieke favoriet, terwijl het perfect in lijn blijft met je keto-lifestyle.

Met slimme en zorgvuldig geselecteerde ingrediënten hebben we de romige textuur en rijke smaak van traditioneel bananenbrood weten te vangen, zonder de koolhydraten van echte bananen. Elk sappig plakje is doordrenkt met een vleugje natuurlijke zoetheid, en de toegevoegde knapperige noten zorgen voor een bevredigende textuur waar je dol op zult zijn.

Klaar om je keuken te transformeren tot een keto-bakparadijs? Laat je verrassen door dit geweldige recept en ontdek de magie van het creëren van een heerlijk bananenbrood zonder ook maar één banaan te gebruiken!

Het geheime ingrediënt? Lees verder in het recept. 

 

Keto Bananenbrood met pecan noten

Ontdek de verrassende heerlijkheid van ons bananenbrood zonder banaan, speciaal voor jouw ketogene keukenavontuur. Dit smakelijke brood biedt een gezonde twist aan een klassieker zonder de koolhydraten van echte bananen. Geniet van de romige textuur en rijke smaak dankzij slim gekozen ingrediënten en knapperige noten. Een sappig plakje met een vleugje natuurlijke zoetheid zal je zeker bekoren. Klaar om je keuken om te toveren tot een keto-bakparadijs? Probeer dit geweldige recept en ontdek de magie van bananenbrood zonder ook maar één banaan te gebruiken!
Voorbereidingstijd 20 minuten
Bereidingstijd 1 uur 15 minuten
Totale tijd 1 uur 35 minuten
Gang Dessert
Keuken Keto
Porties 12 porties
Calorieën 224.3 kcal

Uitrusting

  • 1 mengkom
  • 1 cakevorm of broodvorm. Ik gebruik een springvorm van 18 cm doormeter

Ingrediënten

de chia pasta

De deegbasis

Instructies
 

  • Verwarm de oven voor op 175°C

De chia basis

  • Maal de droge chiazaadjes in een blender of koffiemolentje
  • Meng de gemalen chiazaadjes met het water
  • Laat het papje dat je krijget even opzij staan op in te dikken. Je krijgt dan een gelatineus papje

De deegbasis

  • Laat de boter smelten in de magnetron
  • Meng in een mengkom de droge ingrediënten: het amandelmeel, kokosmeel, bakpoeder, eiwitpoeder, hymalayazout en bruine erythritol
  • Voeg dan de eitjes, de gesmolten boter, vanille extract (desgewenst het babane extract ) en het chiazaadpapje toe.
  • Meng dit alles met een garde ( of keukenrobot) tot een een homogene consistentie. Je zou een schepbare maar niet lopende consistentie moeten krijgen. Indien het geheel te droog is, voeg dan een beetje water toe ( beetje bij beetje!; je kan altijd extra toevoegen, water er terug uithalen is moeilijker...)
  • Doe het deeg in een ingevette broodvorm of cakevorm en decoreer met de halve pecan noten
  • Bak het brood gedurende 60 minuten tot het mooi bruin is
  • Laat het brood minsten 40 minuten uur afkoelen alvorens je het uit de vorm haalt. Vers gebakken is het namelijk heel broos. 20 min na he bakken, kan je al wel de kanten lossteken met een scherp mes.

Voedingswaarde

Voedingswaarde
Keto Bananenbrood met pecan noten
Hoeveelheid per portie
Koolhydraten
 
6.6
g
26
%
Netto Koolhydraten
 
2.9
g
12
%
% Daily Value*
Vetten
 
19.3
g
12
%
Verzadigde vetten
 
6.5
g
30
%
Cholesterol
 
61.5
mg
21
%
Koolhydraten
 
6.6
g
26
%
Vezels
 
3.7
g
15
%
Suikers
 
1.1
g
4
%
Netto Koolhydraten
 
2.9
g
12
%
Proteïnen
 
8.3
g
7
%
Cholesterol
 
61.5
mg
21
%
Natrium
 
162.2
mg
7
%
Kalium
 
32.8
mg
1
%
Calorieën
 
224.3
kcal
11
%
* Percent van dagelijkse waarde zijn gebaseerd op een 2000 kcal dieet
Heb je dit recept als eens geprobeerd?Vermeld @ketokriebels of tag #ketokriebels!

Je kan desgewenst ook nog gehakte noten toevoegen voor meer crunch.  Ook suikervrije chocolade druppels zijn heerlijk in het bananenbrood. Deze zijn niet mee geteld bij berekenen van de macro’s.